پلو

پلو مخلوط قلقلی و گل کلم

راستش این غذا کاملا من درآوردی و بسیااااااااااااار خوشمزه است. هرچی فکر کردم نفهمیدم اسمش رو چی بنویسم.

مواد لازم:

برنج

گوشت چرخ کرده

پیاز: ۳ عدد متوسط

سبزی خشک (نعناع و مرزه و تلخون) : ۱ ق غ پر

کلم بروکلی

گل کلم

رب گوجه فرنگی : ۱ ق غ پر

نمک، فلفل، دارچین، زردچوبه، زعفران

طرز پخت:

گوشت چرخ کرده رو با ۱ پیاز رنده شده و ۱ قاشق سبزی خشک و نمک وفلفل مخلوط کرده و خوب ورز میدیم و ازشون قلقلی های کوچیک درست می کنیم و کمی در روغن زیتون گرم شده سرخ می کنیم

گل کلم و بروکلی ها رو بعد از تیکه کردن و شستن کمی نمک زدم و بخارپز کردم (زیاد نرم نذاشتم بشه. چون همه مون دوست داریم زیر دندون حس بشه. شما اگه میخواین بذارین خوب بپزه)

برنجتون رو آبکش کنین و توی این فاصله، ۲ تا پیاز متوسط رو خلالی کرده و سرخ کنین. کمی که سبک و نرم شد نمک و زردچوبه اضافه کنین بهش و تفت بدین. ۱ قاشق رب گوجه هم توش بریزین و هم بزنین و قلقلی ها و کلم ها رو هم اضافه کنین و موادتون رو یه چرخی بدین توی تابه!!

کف دیگتون کمی روغن بریزین و برنج آبکش شده رو ریخته و کمی از مواد رو  روی اون بریزین و به همین ترتیب لایه لایه، برنج و موادتون رو بریزین. کمی زعفرون حل شده هم روی برنج بریزین و بذارین دم بکشه.

ترکیب خوشگل و خوشمزه ای بود واقعا. بچه هامم دوست داشتن و خوردن. من بخاطر همسر جونی، از انواع کلم ها زیاد توی غذامون استفاده می کنم. پیشنهاد میکنم واسه سلامتی تون شما هم توی سبد غذاییتون داشته باشین این مواد رو. ما که خام هم میخوریم و بیشترم دوست داریم. توی سالاد هم عااااااااااااااااالیه. 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید